Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa

Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa
Pentru o alimentație sănătoasă, modul de preparare a alimentelor este esențial. Astfel, ar trebui evitate obiceiuri precum prăjirea alimentelor în ulei, preparararea hranei pe grătarul cu cărbuni sau prepararea mâncărurilor cu sos. În schimb, nutriționiștii ne învață o serie de trucuri prin care gustul preparatelor sănătoase poate fi substanțial ameliorat.

Marinarea cărnii în amestecuri de condimente și ierburi aromate înainte de a o coace este o modalitate excelentă de a obține un gust delicios. De asemenea, puteți folosi din belșug sucul de lămâie, atât pe preparatele din carne, pește, cât și pe legumele proaspete sau gătite.

Când vine vorba de tradiționalul grătar preparat pe cărbuni, este important de știut că există un potențial cancerigen al substanțelor rezultate din arderea cărbunilor și a grăsimii, precum și al cantității crescute de oxidanți rezultați prin gătirea la temperaturi foarte crescute. Astfel, se poate înlocui grătarul pe cărbuni cu noile tehnologii care facilitează gastrotehnia sănătoasă, cum ar fi vasele de gătit cu aburi și cele din teflon sau ceramică. Grătarele, fripturile și salatele pot fi aromatizate sănătos prin folosirea usturoiului și a cepei.

Un alt sfat de la specialiștii în nutriție prezenți la „Nutriție, Sănătate, Longevitate” a fost folosirea combinațiilor preferate de plante aromatice proaspete sau uscate (pătrunjel, oregano, mentă, cimbru etc.) în toate mâncărurile pe care le gătim. În același timp, pe lângă un gust aromat, ele reprezintă și o alternativă la adaosul de sare, care ar trebui evitat.

Ciorbele vor fi delicioase dacă se folosesc roșii proaspete sau suc de roșii, borș sau iaurt degresat. În schimb, este recomandată evitarea rântașului, adaosului de ou și smântână sau călirea legumelor în ulei.

Omleta sănătoasă este omleta albă (doar din albușuri) sau mixtă (un ou integral și două albușuri), preparată în vas de teflon, uns cu puțin ulei. Pentru a obține un plus de savoare, se pot adăuga ceapă verde, ierburi aromate şi ardei. De asemenea, șnițelele și chiftelele pot fi coapte în cuptor în loc să fie prăjite.

Modul în care combinăm alimentele sănătoase în farfurie ține de preferințele culinare ale fiecăruia. Alimentația sănătoasă înseamnă variație și moderație. Legat de așa-zisele „combinații interzise”, precum carnea cu cartofii, fructele cu lactatele, nu există dovezi științifice care să sugereze nocivitatea unor astfel de asocieri.
Recomandările pentru o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă au fost prezentate în cadrul evenimentului „Nutriție, Sănătate, Longevitate”, manifestare dedicată informării medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentații echilibrate.


"Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Nume:Georgiana Giunca
Email:proiecte@sanatateapress.ro
Telefon:0733.011.108

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Indulcitorii hipocalorici sunt esentiali in gestionarea provocarilor globale de sănătate, sustin(...)

Bruxelles, 2 Aprilie 2014: Rolul pe care îndulcitorii hipocalorici îl pot juca în combaterea epidemiei de obezitate și a diabetului de tip 2 a fost discutat astăzi, la cea de-a doua Conferință(...) citeste mai departe



Beneficiile consumului zilnic de iaurt in controlul greutatii corporale

Iaurtul – dovedit ştiinţific că te ajută să reduci acumularea ponderală, circumferința taliei și indicele de masă corporală! citeste mai departe



Dezbatere pe baza noilor reglementari asupra produselor naturiste

Comercianţii de plante medicinale au intrat în alertă. Şi asta deoarece riscă ca de la 1 aprilie să între în faliment în cazul în care nu se conformează normelor europene. Directiva(...) citeste mai departe



SRC continua lupta cu bolile cardiovasculare. Zece Grupuri de experti si-au definitivat strategia(...)

Noul președinte al SRC (Societatea Română de Cardiologie), Dr. Gabriel Tatu-Chițoiu, anunță că obiectivul nr 1 al Societății este scăderea mortalității provocată de bolile(...) citeste mai departe



Cum combatem excesele alimentare de sarbatori?

Prin tradiție, masa de Crăciun și de Revelion înseamnă, de multe ori, excese alimentare. Nutriționiștii recomandă să ne bucurăm de bucatele alese, dar atrag atenția că este extrem de(...) citeste mai departe