Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa

Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa
Pentru o alimentație sănătoasă, modul de preparare a alimentelor este esențial. Astfel, ar trebui evitate obiceiuri precum prăjirea alimentelor în ulei, preparararea hranei pe grătarul cu cărbuni sau prepararea mâncărurilor cu sos. În schimb, nutriționiștii ne învață o serie de trucuri prin care gustul preparatelor sănătoase poate fi substanțial ameliorat.

Marinarea cărnii în amestecuri de condimente și ierburi aromate înainte de a o coace este o modalitate excelentă de a obține un gust delicios. De asemenea, puteți folosi din belșug sucul de lămâie, atât pe preparatele din carne, pește, cât și pe legumele proaspete sau gătite.

Când vine vorba de tradiționalul grătar preparat pe cărbuni, este important de știut că există un potențial cancerigen al substanțelor rezultate din arderea cărbunilor și a grăsimii, precum și al cantității crescute de oxidanți rezultați prin gătirea la temperaturi foarte crescute. Astfel, se poate înlocui grătarul pe cărbuni cu noile tehnologii care facilitează gastrotehnia sănătoasă, cum ar fi vasele de gătit cu aburi și cele din teflon sau ceramică. Grătarele, fripturile și salatele pot fi aromatizate sănătos prin folosirea usturoiului și a cepei.

Un alt sfat de la specialiștii în nutriție prezenți la „Nutriție, Sănătate, Longevitate” a fost folosirea combinațiilor preferate de plante aromatice proaspete sau uscate (pătrunjel, oregano, mentă, cimbru etc.) în toate mâncărurile pe care le gătim. În același timp, pe lângă un gust aromat, ele reprezintă și o alternativă la adaosul de sare, care ar trebui evitat.

Ciorbele vor fi delicioase dacă se folosesc roșii proaspete sau suc de roșii, borș sau iaurt degresat. În schimb, este recomandată evitarea rântașului, adaosului de ou și smântână sau călirea legumelor în ulei.

Omleta sănătoasă este omleta albă (doar din albușuri) sau mixtă (un ou integral și două albușuri), preparată în vas de teflon, uns cu puțin ulei. Pentru a obține un plus de savoare, se pot adăuga ceapă verde, ierburi aromate şi ardei. De asemenea, șnițelele și chiftelele pot fi coapte în cuptor în loc să fie prăjite.

Modul în care combinăm alimentele sănătoase în farfurie ține de preferințele culinare ale fiecăruia. Alimentația sănătoasă înseamnă variație și moderație. Legat de așa-zisele „combinații interzise”, precum carnea cu cartofii, fructele cu lactatele, nu există dovezi științifice care să sugereze nocivitatea unor astfel de asocieri.
Recomandările pentru o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă au fost prezentate în cadrul evenimentului „Nutriție, Sănătate, Longevitate”, manifestare dedicată informării medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentații echilibrate.


"Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Nume:Georgiana Giunca
Email:proiecte@sanatateapress.ro
Telefon:0733.011.108

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Prioritatile unui stat sunt educatia si sanatatea. Congresul SANABUNA, editia a II-a 2012

Universitatea de Medicină şi Farmacie Carol Davila din Bucureşti a organizat în perioada 19-21 octombrie, la Fălticeni, Congresul Internaţional Sănătate-Alimentaţie-Bunăstare (SANABUNĂ),(...) citeste mai departe



“Viaţă Activă prin Sport”

Festivalul Naţional al Copiilor “Viaţă Activă prin Sport”, eveniment organizat de Federaţia Română Sportul Pentru Toţi, susţinut de Comitetul Internaţional Olimpic “Solidaritatea(...) citeste mai departe



Alimentatia nesanatoasa – cel mai mare ucigas al mileniului 3

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, alimentaţia nesănătoasă reprezintă unul din principalii factori de risc pentru unele dintre cele mai grave afecţiuni ale secolului nostru:(...) citeste mai departe



Doi ani de la lansare. La multi ani Biomania!

Biomania a aparut pe piata bio in decembrie 2008, fiind primul magazin online ce oferea o gama variata de alimente bio. A promovat produse bio de calitate cand piata romaneasca abia facea cunostinta(...) citeste mai departe



Cea de-a VI-a Conferinta Sanatate prin Alimentatie, 25 iunie 2016, Bucuresti

Alimentația sănătoasă și combaterea sedentarismului reprezintă factori esențiali în vederea menținerii unei stări generale de bunăstare a organismului și pentru evitarea unui număr mare(...) citeste mai departe