Cum combatem excesele alimentare de sarbatori?

Cum combatem excesele alimentare de sarbatori?
Prin tradiție, masa de Crăciun și de Revelion înseamnă, de multe ori, excese alimentare. Nutriționiștii recomandă să ne bucurăm de bucatele alese, dar atrag atenția că este extrem de important să ținem seama de o regulă de bază – moderația.

Excesul alimentar de sărbători se produce pe parcursul mai multor ore și este, de regulă, asociat cu consumul de alcool și fumatul (activ sau pasiv). Fie că suntem la masa din familie sau la restaurant, prima regula este să știm ce mâncare urmează a fi servită, astfel încât să alegem doar ce ne place. În cazul în care vrem să consumăm din multe sortimente, sfatul este să cerem doar jumătate de porție. O altă strategie ar fi să eliminăm o parte din alimente, în special pe cele care conțin multă grăsime, maioneză, sosuri etc. Băuturile alcoolice ar trebui consumate cu moderație, iar fumatul evitat pe cât posibil.

”De sărbători, este esențial să nu ne lăsăm seduși de mărimea porților. Putem gusta din mai multe feluri de mâncare, este indicat să mâncăm variat, dar moderat, nu pe săturate. Totuși, încercați să alegeți preparatele la grătar, cuptor sau fierte, evitând prăjelile, grăsimile, dulciurile și produsele cu multă sare”, precizează prof.dr. Nicolae Hâncu, nutriționist, membru de onoare al Academiei Române.

Specialiștii în nutriție atrag atenția asupra calității produselor pe care le cumpărăm, în special carnea de porc, o tradiție de Crăciun pentru români. Evitați să cumpărați carne de porc din locuri care nu respectă normele de igienă, etichetare și siguranță alimentară, una dintre principalele probleme fiind infectarea cărnii cu trichineloză.

”Pentru o stare de bine, ar trebui ca și de sărbători să ținem cont de echilibrul energetic al organismului, adică energia (volumul caloric) ingerată să fie egală cu cea consumată. În acest sens, trebuie să nu uităm de activitatea fizică. Spre exemplu, după masă este indicată o plimbare în aer liber.”, subliniază conf.dr. Gabriela Roman, președinte Asociația Română pentru Studiul Obezității.

Totuși, dacă s-a întâmplat să facem excese alimentare, important este să nu le repetăm. Pentru a ne ”recupera” după un exces alimentar, prof.dr. Nicolae Hâncu recomandă:
- Să consumăm multe fructe și legume;
- Dacă dorim ceva mai consistent, putem consuma preparate din pește proaspăt gătit (dar nu prin prăjire și afumare);
- Cantitatea zilnică de lichide consumate să fie dublă (3-4 litri);
- Extrem de important este să avem un tranzit intestinal normal;
- Adăugați activitatea fizică de orice fel.

Aceste sfaturi au fost prezentate în cadrul evenimentului ”Nutriție, Sănătate, Longevitate”, manifestare dedicată informării medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentații echilibrate.


"Cum combatem excesele alimentare de sarbatori?" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Nume:Nutriție,Sănătate,Longevitate

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

16 mai este Ziua Mondiala a Bolii Celiace

Boala celiacă, numită şi enteropatie glutenică sau intoleranţă la gluten, este o afecţiune autoimună multifactorială care apare de regulă la persoane cu predispoziţie genetică şi este(...) citeste mai departe



Beneficiile consumului zilnic de iaurt in controlul greutatii corporale

Iaurtul – dovedit ştiinţific că te ajută să reduci acumularea ponderală, circumferința taliei și indicele de masă corporală! citeste mai departe



Excesul de sare omoara peste 18.000 de romani pe an prin boli cardiovasculare. Consumam de doua ori(...)

Peste 18.000 de romani mor anual din cauza bolilor cardiovasculare produse de consumul de sodiu mai mare decât limita zilnică de 2g recomandată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS),(...) citeste mai departe



Pericolul din farfurie – stim ce mancam? Fara o etichetare corespunzatoare, consumatorii de peste(...)

București, 4 iulie – În lipsa unui cadru legislativ care să asigure o etichetare corespunzătoare tuturor produselor din pește și fructe de mare din import, autoritățile nu au cum să(...) citeste mai departe



Consumul zilnic de iaurt ne ajuta sa ne repunem si sa ramanem in forma

După sărbători și mese copioase, bogate în grăsimi și glucide, consumul zilnic de iaurt este un sprijin important în re-echilibrarea dietei. Acesta a fost mesajul principal al conferinței de(...) citeste mai departe