Bratari de identificare pentru pacientii Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca

Bratari de identificare pentru pacientii Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca
Începând cu luna noiembrie 2017, Spitalul Clinic Județean de Urgență din Cluj-Napoca a implementat un sistem de identificare a pacienților internați, cu ajutorul unor brățări personalizate.

De la internare până la externare, fiecare pacient va purta o brățară de identificare. Aceasta conține informații ca numele pacientului, data nașterii și CNP-ul pacientului, grupa sanguină și Rh-ul, numărul foii de observație, secția, salonul și numărul patului, data internării și un cod de bare. Toți cei internați primesc brățară albă, cu excepția pacienților cu risc de cădere , care vor purta brățări de culoare roșie.

Identificarea corectă a pacientului rămâne o constantă importantă pe toată durata acordării asistenței medicale, de la internare, la recoltarea de probe biologice și efectuarea de analize medicale, administrarea de sânge sau realizarea de manevre intervenționale.

Se previn astfel erorile în administrarea medicației, prin verificarea concordanței dintre medicația indicată în foaia de observație și cea care urmează a fi administrată, conform regulei celor cinci „P”: pacient potrivit, medicament potrivit, doza potrivită, calea de administrare potrivită, ora de administrare potrivită. Sistemul de identificare a pacientului cu ajutorul brățărilor reduce, de asemenea, riscul erorilor de diagnostic sau de profilaxie.

„Cunoașterea în orice moment a identității corecte a pacientului este importantă pentru că reduce riscul potențial de confuzie, care poate duce la erori medicale. În plus, favorizează cunoașterea de către întregul personal a acelor factori personali ai pacientului care pot genera un risc pentru siguranța sa”, a declarat Eva Kis, șeful Serviciului de Management al Calității Serviciilor Medicale, din cadrul spitalului.

Managerul spitalului, Petru Șușca, a subliniat că „implementarea sistemului de brățări de identificare a pacientului reprezintă pas în direcția asigurării unui standard modern de siguranță a pacientului. Pe de altă parte, ușurează munca personalului medical, care intră în contact cu pacientul, mai ales dacă vorbim de un pacient în stare gravă, incapabil să comunice. Pe viitor, ne dorim extinderea funcționalităților acestui sistem prin accesarea fișei electronice a pacientului, direct la patul bolnavului, printr-o simplă scanare a unui cod QR de pe brățară, într-o aplicație specială, în care medicul să poată accesa întregul istoric și foaia de observație a pacientului”.

Până acum, au fost achiziționate aproximativ 30.000 de brățări, atât albe cât și roșii, iar imprimantele necesare inscripționării lor au fost distribuite în toate secțiile spitalului.


"Bratari de identificare pentru pacientii Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Email:comunicare@scju-cluj.ro

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Respectarea timpului de munca este un drept pentru medici si o garantie a calitatii pentru pacienti

Deși în sectorul sanitar public durata timpului de lucru se stabilește prin ordin al Ministerului Sănătății, în mod inacceptabil, conducerile unor unități medicale spitalicești pun presiune pe(...) citeste mai departe



Continuitatea aprovizionării cu unele medicamente, unul dintre punctele dezbătute de ministrul(...)

Asigurarea continuităţii în aprovizionarea cu unele medicamente, în special oncologice, pentru care nu mai există un interes comercial din partea producătorilor sau distribuitorilor, precum şi(...) citeste mai departe



Ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, va participa la intalnirea EPSCO, de la Luxemburg

Ministrul Sănătătii, Eugen Nicolăescu, va participa în data de 21 iunie la reuniunea Consiliului ministerial formal "Ocuparea Forţei de Muncă, Politică Socială, Sănătate şi Protecţia Consumatorilor"(...) citeste mai departe



77% dintre romani sunt de parere ca majoritatea masurilor propuse in domeniul sanatatii nu au fost(...)

46% din români sunt de părere că mai puțin de jumătate dintre măsurile propuse în Sănătate au fost implementate, relevă rezultatele studiului „Sănătatea ca o prioritate” realizat de GfK pentru Local(...) citeste mai departe



CNAS face demersurile pentru asigurarea tratamentului celor sapte pacienti cu cancer, conform(...)

CNAS a întreprins demersurile necesare pentru punerea în executare a sentinței civile nr. 1950/18.06.2014 pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti în dosarul nr. 3552/2/2014, cu privire la acordarea(...) citeste mai departe