Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa

Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa
Pentru o alimentație sănătoasă, modul de preparare a alimentelor este esențial. Astfel, ar trebui evitate obiceiuri precum prăjirea alimentelor în ulei, preparararea hranei pe grătarul cu cărbuni sau prepararea mâncărurilor cu sos. În schimb, nutriționiștii ne învață o serie de trucuri prin care gustul preparatelor sănătoase poate fi substanțial ameliorat.

Marinarea cărnii în amestecuri de condimente și ierburi aromate înainte de a o coace este o modalitate excelentă de a obține un gust delicios. De asemenea, puteți folosi din belșug sucul de lămâie, atât pe preparatele din carne, pește, cât și pe legumele proaspete sau gătite.

Când vine vorba de tradiționalul grătar preparat pe cărbuni, este important de știut că există un potențial cancerigen al substanțelor rezultate din arderea cărbunilor și a grăsimii, precum și al cantității crescute de oxidanți rezultați prin gătirea la temperaturi foarte crescute. Astfel, se poate înlocui grătarul pe cărbuni cu noile tehnologii care facilitează gastrotehnia sănătoasă, cum ar fi vasele de gătit cu aburi și cele din teflon sau ceramică. Grătarele, fripturile și salatele pot fi aromatizate sănătos prin folosirea usturoiului și a cepei.

Un alt sfat de la specialiștii în nutriție prezenți la „Nutriție, Sănătate, Longevitate” a fost folosirea combinațiilor preferate de plante aromatice proaspete sau uscate (pătrunjel, oregano, mentă, cimbru etc.) în toate mâncărurile pe care le gătim. În același timp, pe lângă un gust aromat, ele reprezintă și o alternativă la adaosul de sare, care ar trebui evitat.

Ciorbele vor fi delicioase dacă se folosesc roșii proaspete sau suc de roșii, borș sau iaurt degresat. În schimb, este recomandată evitarea rântașului, adaosului de ou și smântână sau călirea legumelor în ulei.

Omleta sănătoasă este omleta albă (doar din albușuri) sau mixtă (un ou integral și două albușuri), preparată în vas de teflon, uns cu puțin ulei. Pentru a obține un plus de savoare, se pot adăuga ceapă verde, ierburi aromate şi ardei. De asemenea, șnițelele și chiftelele pot fi coapte în cuptor în loc să fie prăjite.

Modul în care combinăm alimentele sănătoase în farfurie ține de preferințele culinare ale fiecăruia. Alimentația sănătoasă înseamnă variație și moderație. Legat de așa-zisele „combinații interzise”, precum carnea cu cartofii, fructele cu lactatele, nu există dovezi științifice care să sugereze nocivitatea unor astfel de asocieri.
Recomandările pentru o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă au fost prezentate în cadrul evenimentului „Nutriție, Sănătate, Longevitate”, manifestare dedicată informării medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentații echilibrate.


"Sfaturi pentru o mancare sanatoasa si gustoasa" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Nume:Georgiana Giunca
Email:proiecte@sanatateapress.ro
Telefon:0733.011.108

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Mugur Isarescu – Castigatorul trofeului U.M.F. “Carol Davila”

În data de 5 octombrie 2012 a avut loc închiderea oficială a “Zilelor Universităţii”, a “Salonului Naţional de carte Universitară” şi a “Zilelor Studenţilor Medicinişti” la Universitatea de Medicină(...) citeste mai departe



Seminarii, informari si testari gratuite in parc cu ocazia Zilei Internationale a Bolii Celiace(...)

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Bolii Celiace (intoleranţa la gluten), Centrul de Management pentru Boala Celiacă Bucureşti din cadrul Institutului de Ocrotire a Mamei şi Copilului “Alfred Rusescu”(...) citeste mai departe



Inlocuirea unui snack cu iaurt reduce considerabil riscul de diabet

Un consum crescut de iaurt este asociat cu un risc mai mic de diabet de tip 2, arată mai multe studii, printre care şi unul foarte recent condus de cercetătorii de la Universitatea Cambridge. Deşi(...) citeste mai departe



Prăjiturile fără gluten, recomandate persoanelor care suferă de boala celiacă

Celiachia este o afecțiune cronică a intestinului subțire ce apare la persoanele de orice vârstă, cu o anumită predispoziție genetică. Bolnavii de celiachie suferă de intoleranță la glutenul prezent(...) citeste mai departe



16 mai este Ziua Mondiala a Bolii Celiace

Boala celiacă, numită şi enteropatie glutenică sau intoleranţă la gluten, este o afecţiune autoimună multifactorială care apare de regulă la persoane cu predispoziţie genetică şi este declanşată de(...) citeste mai departe