Cardul – realitatea la o luna

Cardul – realitatea la o luna
Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) și Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) doresc șă își expună punctele de vedere privind prima lună de implementare cardului de asigurat.

Dorim să precizăm că înțelegem în mod real cât este de importantă utilizarea cardului de sănătate, ne menținem însă afirmațiile anterioare privind refuzul unor activități birocratice suplimentare în detrimental activității medicale (distribuirea cardului de exemplu) precum și asupra lipsei suportului legal pentru validarea și decontarea serviciilor medicale efectuate fără card. Acceptăm și intelegem nevoia cardului, dar, așa cum am estimat, lucrurile facute prost nu au cum să dea rezultate.

Ani de zile am fost restrictionați de la menirea noastră de medici și ne-am făcut meseria printre piedici din ce în ce mai sugrumătoare. Cardul e deosebit de important ca instrument de control, de urmărire a banilor, dar abia atunci când CNAS va fi în stare să-l facă să funcționeze optim! Acum, grație sistemului execrabil în care a fost implementat cardul, relația noastră cu pacientul este profund viciată de frustrarea acumulată de ambele părți. Transparentizarea cheltuielilor din sistem nu trebuie să se facă prin deprofesionalizarea noastră și cu prețul sănătății cetățenilor. De aceea somăm decidenții să accepte realitatea, că nu au pregatit suficient sistemul, cardul nu poate sa fie in acest moment unicul instrument de validare și decontare a serviciilor acordate!

Cerem să existe o comunicare eficientă, atât cu dezvoltatorii de softuri, pentru remedierea imperfectiunilor, căt și cu furnizorii de servicii medicale de la toate nivelurile, chiar instruiri tehnice acolo unde se cere. Cerem să fie corect informată populația prin adevarate campanii în toate media.

Cerem recunoașterea valorii implicării noastre în implementarea tuturor instrumentelor de informatizare în sistem de până acum și incetarea blamării, a desconsiderării și chiar a culpabilizării medicilor de familie, în primul rând în fața pacienților.

Cerem adaptarea sistemelor informatice la fluxul serviciilor din sistem și nu impunerea unei atitudini care nu are legătură cu realitatea din teren. Este nevoie de o creștere a vitezei de transmitere a datelor, de o informare corectă a furnizorilor înainte de implementarea oricărei modificări, iar upgrade-urile trebuie să se producă în afara programului de lucru, pentru a evita dezastre ca acelea din 4, 5 și 27 mai. Principalele probleme au fost și rămân la validarea serviciilor (aici vorbim de conexiunea SIUI, nu CEAS), la verificarea calității de asigurat, la validarea biletelor/concediilor, lucruri care se fac în SIUI și nu în CEAS. Serverul cardului a mers cu dificultate, s-au putut citi cardurile, dar nu s-au putut valida serviciile efectuate pe baza acestora, doar s-au putut semna serviciile folosind semnăturile electronice. Iată felul în care s-a putut realiza economia afirmată, practice prin nerecunoașterea serviciilor efectuate! Solicităm CNAS să pună la dispoziție date detaliate pe furnizori!

Cerem să înceteze atitudinea dictatorială în relația cu noi și să fim văzuți ca adevărați parteneri. Considerăm că sabotajul de care s-a vorbit în primele zile ale implementării cardului nu este în realitate la furnizori, ci tocmai la nivelul CNAS, care furnizează de fapt numeroase instrumente de limitare a cheltuirii banilor nu prin controlul real ci prin nefuncționarea sistemelor informatice. Atenționăm că, în conformitate cu noul cod penal, constituie infracțiune restricţionarea accesului la date ori împiedicarea în orice mod a funcţionării unui sistem informatic, în scopul de a obţine un beneficiu material pentru sine sau pentru altul, dacă s-a cauzat o pagubă unei persoane. În acest moment sunt păgubiți cetățenii României care nu pot beneficia se serviciile medicale la care au dreptul prin lege.


Download comunicat COMUNICATE OFICIALE - S-a lansat mf - ziarul medicului de familie Download fisier atasat comunicatului

"Cardul – realitatea la o luna" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Nume:Sandra Alexiu
Email:sandra.alexiu@snmf.ro

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Decizii majore la Adunarea Generala a Aliantei Pentru Sanatate din Romania

În data de 11 iunie 2015 a avut loc Adunarea Generală a Alianței Pentru Sănătate din România (APSR). Printre cele mai importante decizii aprobate de către Adunarea Generală, se numără și(...) citeste mai departe



Prevederile Proiectului privind legea sanatatii pentru 2012

Proiectul de Lege privind organizarea şi funcţionarea sistemului de sănătate din România se află, în dezbatere publică, începând din 28 decembrie 2011, timp de 30 de zile. citeste mai departe



Premiera medicala est europeana, prima operatie de epiduroscopie

Conform unei statistici a Ministerului Sănătății, aproximativ jumătate din populația României suferă de afecțiuni ale coloanei vertebrale și 6 din 10 adulți acuză dureri de spate mai mult(...) citeste mai departe



Cooperare romano-egipteana in domeniul Sanatatii

Mai multe companii egiptene urmăresc dezvoltarea de parteneriate cu producatorii români din domeniile medicamente, dispozitive medicale şi cosmetice. citeste mai departe



Romanii pot dona sange intr-un spatiu renovat si modernizat in cadrul Centrului de Transfuzii(...)

De astazi, romanii vor putea dona sange intr-un spatiu modernizat si dotat cu echipamente la standarde europene, in cadrul Centrului de Transfuzii Sanguine (CTS) Bucuresti. Cel mai mare centru de(...) citeste mai departe