„Despre sanatate, cu responsabilitate”, prima campanie de educare a romanilor despre consumul informat si responsabil de medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala

„Despre sanatate, cu responsabilitate”, prima campanie de educare a romanilor despre consumul informat si responsabil de medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala
Inițiată de RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale), campania se bucură de sprijinul autorităților, instituțiilor și profesioniștilor din domeniul sănătății

București, 30 octombrie – Campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” a fost lansată oficial în cadrul unei dezbateri cu reprezentanți ai autorităților, instituțiilor și profesioniștilor din domeniul sănătății, precum și ai industriei farmaceutice și media. Campania își propune să contribuie la îmbunătățirea educației pentru sănătate a consumatorilor și pacienților români, pentru ca aceștia să poată lua decizii informate privind modul în care își gestionează propria sănătate.

„În contextul în care, pe de o parte, publicul are acces la informații incomplete, incorecte sau înșelătoare despre categoriile de produse pe care le reprezentăm (medicamente fără prescripție medicală , suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală ) iar, pe de altă parte, legislația curentă cu privire la comunicarea acestor produselor lasă loc de interpretări, considerăm că un astfel de demers educațional este absolut necesar pentru a îmbunătăți educația pentru sănătate a consumatorilor români”, declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Inițiată de RASCI, campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” se desfășoară cu sprijinul Ministerului Sănătății, Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmaciștilor din România (CFR) și al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).

„Este imperios necesar ca, alături de dumneavoastră, să asigurăm o informare cât mai corectă, astfel încât pacientul să ia o decizie în deplină cunoștință de cauză, responsabilă, cu privire la propria sănătate, precum și o responsabilizare a acestuia, mai ales în ceea privește acest segment de piață în continuă dezvoltare. Un alt aspect extrem de important pe care doresc să îl subliniez este nevoia de responsabilizare inclusiv a profesioniștilor cu privire la recomandarea acestor categorii de produse numai în sensul unei administrări responsabile, cu precizarea atât a beneficiilor, cât și a potențialelor efecte adverse”, declară Conf. Dr. Corina Silvia Pop, Secretar de Stat în Ministerul Sănătății.

Campania se adresează publicului general, profesioniștilor din domeniul sănătății, autorităților și instituțiilor statului. Aceasta urmărește să contribuie nu doar la informarea, ci și la responsabilizarea consumatorilor, astfel încât aceștia să fie conștienți că sănătatea lor depinde și de ei și că trebuie să folosească ȋntr-un mod corect și informat produsele din aceste categorii.

„Un pacient informat și responsabil trebuie să aibă capacitatea să facă distincția între situațiile în care își poate gestiona singur starea de sănătate și cele în care este necesar controlul medical și recomandarea avizată a unui specialist. Orice semn de boală, care nu se ameliorează în câteva zile, sau chiar pare a se agrava, în pofida unor măsuri nefarmacologice sau a unui tratament simplu (cu medicamente fără prescripție de exemplu), necesită consult medical. Informațiile incomplete, din surse neautorizate si neprofesioniste, incorecte sau înșelătoare pot avea un impact negativ asupra oamenilor și asupra stării lor de sănătate pe termen mai scurt sau mai lung”, declară dr. Rodica Narcisa Tănăsescu, Președintele Societății Naționale de Medicina Familiei.

În cadrul evenimentului de lansare a campaniei, oficiali guvernamentali, voci importante ale sistemului de sănătate și organizații reprezentative pentru industria farmaceutică și consumatorii români, au dezbătut subiecte de interes. Printre acestea s-au numărat: îmbunătățirea stării generale de sănătate și creșterea speranței de viață prin dezvoltarea și consolidarea educației pentru sănătate la nivelul populației, precum și beneficiile economice și reducerea presiunii asupra sistemului de sănătate ca urmare a promovării administrării responsabile, ȋntr-un mod informat, de produse din categoriile reprezentate. Totodată, nevoia unei reglementări clare a constituit un subiect de discuție, avându-se în vedere crearea unui cadru legislativ unitar și echitabil cu privire la comunicarea acestor categorii de produse.

„Este important să existe o colaborare între factorii de decizie, autoritățile de reglementare, profesioniștii din domeniul sănătății, reprezentanți ai industriei și consumatori, pentru ca un astfel de demers să contribuie la educarea, respectiv îmbunătățirea stării generale de sănătate a românilor pe termen lung. Ne bucurăm că o astfel de inițiativă vine din partea industriei și salutăm dedicarea și angajamentul RASCI.”, declară Nicolae Fotin, Președintele Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale.

Campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” este un demers educațional pe termen lung, cu scopul îmbunătățirii stării generale de sănătate a consumatorilor români, iar prima etapă a campaniei se desfășoară până la finalul anului 2017. Campania își propune să implice cât mai mulți factori care pot contribui la promovarea informării corecte și responsabilizării acestora.

Mai multe detalii despre aceasta sunt disponibile pe site-ul campaniei, www.aleginformat.ro.


"„Despre sanatate, cu responsabilitate”, prima campanie de educare a romanilor despre consumul informat si responsabil de medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Email:georgiana.bobolicu@imagepr.ro

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Rata mortalitatii pentru cancerul pancreatic va creste in 2014

Un studiu publicat luna trecută de către cercetători din Italia și Elveția arată că, în Europa, rata mortalității pentru cancerul pancreatic va crește în 2014, în contrast cu toate(...) citeste mai departe



Expertii ECDC si OMS au ajuns in Romania

Experţii Centrului European de Prevenire şi Control a Bolilor Transmisibile (ECDC) şi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) au ajuns în România. citeste mai departe



Obiective comune ale cardiologilor, neurologilor, diabetologilor, pneumologilor şi oncologilor la(...)

În lume, s-a tras semnalul de alarmă! Lupta împotriva bolilor cronice netransmisibile trebuie să devină o prioritate în lumea medicala mondială. Pentru prima dată în România, unii dintre(...) citeste mai departe



Testul de compatibilitate genetica - un serviciu gratuit care salveaza vieti!

Stem SURE, prima companie din Romania care a inovat piata celulelor stem prin crearea asigurarii STEM INSURANCE pentru terapii medicale cu celule stem, ofera incepand de astazi, pentru pacientii sai(...) citeste mai departe



Coplata, interzisa unitatilor sanitare admise in programul de fertilizare in vitro şi(...)

Unităţile sanitare publice sau private admise în programul de fertilizare in vitro şi embriotransfer riscă excluderea din acest program dacă percep co- plată de la pacienţi pentru derularea(...) citeste mai departe