Remedierea problemelor cu care s-a confruntat versiunea centralizată a Sistemului Informatic Unic Integrat

Remedierea problemelor cu care s-a confruntat  versiunea centralizată a Sistemului Informatic Unic Integrat
Duminică, 16 ianuarie 2011, la sediul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, a avut loc conferinţa de presă dedicată prezentării modului în care a fost soluţionată problema care a afectat funcţionarea versiunii centralizate a Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI).

Conferinţa – în cadrul căreia au participat Preşedintele CNAS, domnul Nicolae Lucian Duţă, şi reprezentanţii companiilor Hewlett-Packard, SIVECO şi Oracle – a oferit prilejul detalierii naturii problemei cu care s-a confruntat SIUI, evidenţiind modul în care partenerii proiectului de implementare a sistemului informatic au colaborat în vederea remedierii şi consolidării sale.

„Înainte de toate, trebuie să vă anunţ că problema cu care s-a confruntat SIUI a fost remediată, acesta funcţionând de sâmbătă, 15 ianuarie, în parametrii normali. În plus, suntem siguri de faptul că acest tip de problemă nu va mai apărea vreodată. Sistemul Informatic Unic Integrat este, în acest moment, funcţional, baza de date a acestuia nefiind în nici un fel afectată. De asemenea, ţin să mai menţionez faptul că remedierea sistemului informatic a fost făcută fără costuri suplimentare”, a declarat, la începutul conferinţei de presă, domnul Nicolae Lucian Duţă, Preşedintele CNAS.

Miercuri, 12 ianuarie 2011, a fost suspendată activitatea informatizată a Sistemului Unic Integrat datorită unui comportament necunoscut al sistemelor de management al bazelor de date.

„Vreau să accentuez faptul că astfel de situaţii, deşi inconfortabile, sunt de multe ori inerente perioadelor incipiente de folosire a unui sistem informatic extrem de complex. Anterior lansării sale, versiunea centralizată a SIUI a fost verificată prin toate testele care pot fi aplicate unei structuri de complexitatea sa, fiind efectuate peste 9000 de testări funcţionale care au vizat hardware, software şi baze de date. Cu toate acestea, astfel de sisteme trec printr-o perioadă de maturizare, în cadrul căreia se pot confrunta cu o serie de probleme care, nefiind cunoscute, nu au putut fi cuprinse în seria de teste prin care acestea au fost verificate”, a mai declarat domnul Nicolae Lucian Duţă, Preşedintele CNAS.

În cadrul conferinţei a fost evidenţiat faptul că, datorită incidenţei ridicate a factorilor favorizanţi care pot determina în orice moment comportamente imprevizibile, soluţiile folosite în întreaga lume pentru managementul bazelor de date nu oferă garanţii absolute în exploatare. De aceea, elemente imprevizibile în funcţionarea sistemului informatic pot apărea şi pe viitor.

„Situaţia existentă consolidează oportunitatea de a dispune de un sistem informatic performant, capabil să monitorizeze şi să supervizeze decontarea corectă a serviciilor medicale”, a adăugat domnul Nicolae Lucian Duţă, Preşedintele CNAS. Acesta a mai subliniat faptul că „CNAS îşi menţine convingerea că scopul pentru care a fost creat sistemul – acela de a obţine monitorizarea şi eliminarea totală a pierderilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate – este unica soluţie de luare a unor decizii corecte, într-un mod dinamic şi în timp real, în folosul exclusiv al asiguratului. Reafirmăm faptul că, numai în acest fel vom putea introduce proiectele acestui an pentru completarea sferei de instrumente informatice destinate managementului asigurărilor sociale de sănătate: Cardul Naţional al Asigurărilor de Sănătate (CEAS), Prescripţia Electronică şi Fişa Electronică a Pacientului”.

„Incidentul din această săptămână, manifestat prin erori la nivelul sistemului de gestiune a bazelor de date, care a condus la blocarea funcţionării sistemului SIUI, a fost tratat în regim de urgenţă maximă de către Hewlett-Packard şi partenerul său, SIVECO Romania, precum şi de centrul de suport şi dezvoltare din SUA al furnizorului sistemului de gestiune a bazelor de date”, a declarat domnul Radu Enache, Director General, Hewlett-Packard România. Acesta a precizat că „firma Hewlett-Packard, în calitate de integrator şi contractor principal al sistemului informatic unic integrat al asigurărilor de sănătate din România, îşi exprimă regretul pentru incidentul apărut în funcţionarea sistemului SIUI”.

„Vreau să vă asigur de faptul că SIUI are o arhitectură robustă, folosind cele mai moderne platforme tehnologice de la Hewlett-Packard România şi Oracle, aplicaţia fiind dezvoltată împreună cu SIVECO, cea mai mare casă de software din România. SIUI a fost supus la multiple teste şi este în măsură să răspundă cerinţelor de funcţionare ale CNAS. Desigur, complexitatea acestuia poate conduce şi în viitor la alte probleme tehnice, motiv pentru care, în prezent, sistemul se află într-o monitorizare suplimentară”, a mai declarat domnul Radu Enache, Director General, Hewlett-Packard România.

La rândul său, domnul Sorin Mîndruţescu, Directorul General Oracle România a declarat că „atât versiunile anterioare SIUI, cât şi versiunea centralizată au funcţionat şi funcţionează pe baze de date Oracle. Până în acest moment, nu avem cunoştiinţă de existenţa unei disfuncţionalităţi în acest spectru. Nu am mai întâlnit în România o problemă care să genereze efecte de o asemenea amploare”, a declarat domnul Sorin Mândruţescu, Directorul General al Oracle România.

„Imediat ce compania Oracle a fost notificată cu privire la existenţa unei probleme, am acţionat prin oferirea de suport tehnic, conform pachetului standard prevăzut în contract, asigurând, însă, în acelaşi timp, disponibilitatea unei echipe tehnice la faţa locului. Pentru noi a contat, în primul rând, soluţionarea problemei existente la client şi am acţionat ca un furnizor responsabil, pentru a oferi asistenţă în identificarea unei soluţii rapide. Astfel, pentru a asigura continuitatea remedierii, independent de fusele orare, a fost formată, la nivel internaţional, o grupă de specialişti din organizaţiile globale de suport şi de dezvoltare Oracle. Începând cu data de 11 ianuarie o echipă de suport locală a companiei Oracle România a fost prezentă în permanenţă la sediul CNAS, alături de echipele locale Hewlett-Packard şi SIVECO Romania”, a mai declarat domnul Sorin Mîndruţescu, Directorul General al companiei Oracle România.

„Ne bucurăm că am putut ajuta Casa Naţională de Asigurări de Sănătate să rezolve această problemă şi vă garantăm permanenta noastră disponibilitate, astfel încât produsele Oracle să poată asigura cele mai bune servicii pentru cetăţeni”, a mai adăugat domnul Sorin Mîndruţescu.

„Din punct de vedere informatic, SIUI este un sistem de o complexitate deosebită. Baza de date şi aplicaţiile sunt definite de 9.744.630 de obiecte, dintre care aproximativ 5.000 sunt obiecte de interfaţă. Aplicaţiile sistemului includ peste 1,5 milioane linii de cod. Raportările de servicii ale furnizorilor sunt evaluate cu peste 800 de reguli de validare. La rândul său, sistemul a fost validat funcţional prin parcurgerea a zeci de mii de cazuri de test. De-a lungul exploatării acestui sistem, aşa cum s-a întâmplat şi în versiunile anterioare, pot apărea incidente. Ele sunt de aşteptat să apară în viaţa oricărui sistem informatic, dar sunt corectate rapid şi nu afectează funcţionarea de ansamblu a sistemului”, a declarat doamna Irina Socol, Directorul General al companiei SIVECO Romania.

„În cursul incidentului apărut săptămâna aceasta, aplicaţiile SIUI nu au fost afectate. Nu au fost pierdute date, iar baza de înregistrări şi-a păstrat consistenţa. Compania noastră a participat cu cei mai buni specialişti la rezolvarea problemelor. 80 de oameni lucrează direct, împreună cu beneficiarul, la casele judeţene de sănătate. Suntem în permanenţă pregătiţi să facem faţă oricăror incidente – prin proceduri de lucru, mod de acţiune, back-up permanent şi prin colaborarea permanentă cu partenerii de proiect – din zona hardware, software şi comunicaţii”, a mai adăugat doamna Irina Socol, Directorul General al companiei SIVECO Romania.


Download comunicat INDUSTRIE MEDICALA - Download fisier atasat comunicatului

"Remedierea problemelor cu care s-a confruntat versiunea centralizată a Sistemului Informatic Unic Integrat" adaugat de Comunicate Medicale

Sursă:www.cnas.ro

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Noul centru medical Medcenter Busteni

Continuand extinderea retelei de centre si laboratoare medicale la nivel national, Medcenter vine acum mai aproape de pacientii sai prin inaugurarea unui nou centru medical in Busteni. citeste mai departe



Chiuariu & Asociatii si Institutul Mandatarilor Europeni organizeaza seminar despre protectia(...)

Firma de avocatura Chiuariu & Asociatii si Institutul Mandatarilor Europeni (European Patents Institute - EPI) organizeaza seminarul 'Protectia Produselor Farmaceutice in conformitate cu Conventia(...) citeste mai departe



Remedierea problemelor cu care s-a confruntat versiunea centralizată a Sistemului Informatic Unic(...)

Duminică, 16 ianuarie 2011, la sediul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, a avut loc conferinţa de presă dedicată prezentării modului în care a fost soluţionată problema care a afectat(...) citeste mai departe



MSD doneaza 1,25 milioane de dolari pentru ajutorarea sinistratilor din Japonia

Gandurile companiei Merck & Co (cunoscuta in Romania sub numele de Merck, Sharp & Dohme sau MSD) se indreapta catre sinistratii din Japonia, afectati de cutremurele inregistrate in ultima perioada(...) citeste mai departe



Fondurile structurale reprezintă o şansă pentru sănătatea românească

“Fondurile structurale-o sansa pentru sanatatea romaneasca”, tema principala a conferintei de presa organizate marti, 1 februarie 2011, de catre Institutul National de Cercetare “Victor Babes” si(...) citeste mai departe