Cancerul – diagnosticat de obicei in stadii avansate

Cancerul – diagnosticat de obicei in stadii avansate
GfK România realizează anual studiul Onco Monitor prin care îşi propune să afle de la medicii specialişti oncologi care sunt patologiile oncologice cel mai frecvent întâlnite în cabinet, care este profilul pacienţilor cu un anumit diagnostic şi tratamentul aplicat acestora, precum și care sunt canalele prin care acești medici se informează referitor la tratamentele noi.

Rezultatele acestei cercetări arată că afecțiunile oncologice cel mai frecvent întâlnite în cabinetele medicilor oncologi sunt cancerul de sân, cancerul de plămâni, cancerul de prostată și cancerul colo-rectal, iar cel mai rar întâlnite sunt cancerul de vezică biliară, cancerul tiroidian și testicular.

În medie, un medic specialist oncolog consultă pe lună peste 40 de paciente cu cancer de sân, peste 20 pacienți cu cancer de plămâni, peste 20 pacienți cu cancer de prostată, 7 pacienți cu cancer renal, 7 cu cancer gastric și 7 cu cancer al vezicii urinare.

Dintre pacienții consultați lunar de un medic specialist, în cazul patologiei oncologice renale sau de plămân, o treime sunt pacienți nou diagnosticați, majoritatea în stadii foarte avansate (peste 70% dintre pacienții nou diagnosticați cu cancer de plămâni și peste 60% dintre pacienții nou diagnosticați cu cancer renal sunt în stadiul 4), pe când în cazul patologiei oncologice a sânului, aproximativ o cincime sunt paciente nou diagnosticate, majoritor în stadiul 2 și 3.

Profilul pacientului cu cancer renal sau de plămâni din România indică un bărbat (70% dintre pacienți cu cancer renal și 75% dintre pacienții cu cancer de plămâni) cu o vârsta medie de 60 de ani, respectiv 62 de ani. Pacienta cu cancer de sân are în medie 57 de ani.

Terapii asociate și specializări medicale
Agresivitatea terapiilor de atac în aceste patologii poate face necesară administrarea unor terapii asociate tratamentului de fond care să contracareze efectele adverse, terapii din categoria medicamentelor antiemetice sau hepatoprotectoarelor. Studiul GfK relevă diferențe de la o patologie la alta în ceea ce privește proporția pacienților care primesc astfel de terapii asociate, strâns corelate cu gradul de agresivitate al terapiei de fond. Astfel, doar puțin peste o treime dintre pacienți cu cancer renal primesc și un tratament asociat, în cazul pacientelor cu cancer de sân, 50% primesc o astfel de terapie, pe cand în cazul pacienților cu cancer de plămâni, peste 80% primesc o terapie asociată din categoriile menționate.

În afara medicului oncolog, pe traseul pacientului cu afecțiuni oncologice intervin diferite alte specializări. Astfel, în cazul pacientului cu cancer renal un rol important îl joacă medicul specialist urolog, iar în cel al pacientului cu cancer de plămâni, medicul specialist pneumolog - majoritatea pacienților cu cancer renal, respectiv cancer de plămâni fiind diagnosticați de către medici aparținând acestor specializări medicale. Pe traseul pacientei cu cancer de sân, diagnosticul poate fi dat de o varietate mai mare de specializări medicale decât în celelalte patologii menționate.

Metodologie studiu GfK Onco Monitor
GfK Onco Monitor este un studiu multi-client realizat anual. Acest val a fost derulat în octombrie 2013, pe un eşantion de 70 de medici oncologi care au completat un chestionar de 25 de minute și 289 fișe pentru pacienți cu cancer de plămâni, 311 fișe pentru paciente cu cancer de sân și 224 fișe pentru pacienți cu cancer renal. Următorul val este planificat în ultimul trimestru al anului 2014.

GfK România
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

În sectorul Consumer Choices adunăm continuu informaţii despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice şi date despre consumul media.

Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operaţional şi strategic în practic toate industriile şi pieţele.
Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 13.000 de experţi care se dedică zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii trăiesc, gândesc şi cumpără, în peste 100 de ţări.


"Cancerul – diagnosticat de obicei in stadii avansate" adaugat de Comunicate Medicale

Persoana de contact
Nume:Raluca Bob
Email:raluca.bob@gfk.com
Telefon:0745 121 331

 Alte comunicate din aceeaşi categorie

Peste 500 de medicamente noi sunt in curs de aprobare pentru pacientii care sufera de cancer

Raportul lansat în luna octombrie a acestui an de PhRMA (Pharmaceutical Researchers and Manufacturers of America) relevă faptul că la nivelul Statelor Unite ale Americii peste 771 de medicamente(...) citeste mai departe



„Nu ma ignora”, o campanie ce vine in sprijinul copiilor care sufera de cancer limfatic

Asociaţia Salvează Vieţi demarează cea de-a doua etapă a campaniei „Nu mă ignora”, prin care oricine poate dona 2 EUR prin SMS pentru copiii bolnavi de cancer limfatic. Obiectivul final al(...) citeste mai departe



Cancerul a doua cauza de mortalitate in randul copiilor romani

Cu ocazia Zilei Internationale a Copilului cu Cancer – 15.02.2014 - Federatia Asociatiei Bolnavilor de Cancer (FABC) atrage atentia autoritatilor asupra suferintei celor 5000 de copii din Romania(...) citeste mai departe



Pacient informat si responsabil. Noi putem sa ne implicam. Eu pot sa ma informez. 4 februarie –(...)

Potrivit statisticilor, 2 din 10 români își pierd viața din cauza tumorilor maligne1, în timp ce incidența cancerului în populația din țara noastră este de aproximativ 47.500 de (...) citeste mai departe



Roche Romania deruleaza a sasea editie a campaniei „Scrisoare catre Mos Craciun”

In luna decembrie a fiecarui an, Roche Romania desfasoara campania de donatii „Scrisoare catre Mos Craciun”. Proiectul, initiat in 2005 si aflat deja la a sasea editie, cuprinde anul acesta(...) citeste mai departe